De ce să te trezești la 5 AM
De ce să te trezești la 5 AM

De ce să te trezești la 5 AM

Trezitul la 5 dimineața îți dă un avantaj enorm în fața celorlalți. Îți oferă liniște. Îți generează ordine. Te motivează să faci cât mai multe lucruri.

Mă trezesc la ora cinci dimineața pentru că-mi place liniștea orașului. Beau un pahar cu apă, trag pe mine echipamentul de alergat și ies în parc, unde mă bucur de răcoare, natură, mirosul înnebunitor de tei. Nici urmă de om. Alerg în tot parcul și-mi limpezesc gândurile. Cele mai bune idei le am la alergat. Idei de articole, postări, discuții în podcast, cărți. Alergarea mă eliberează și mă aduce într-o stare în care am totul clar în cap. Alergarea mă ține în echilibru. După aproape trei sferturi de ceas, ies din parc, continui să alerg spre casă, urc cele patru etaje, ajung în apartament și dau totul jos de pe mine. Mă hidratez și aștept să mă răcesc. Fac un duș și, proaspăt, constat că e abia șase. Pregătesc un mic dejun cu fructe, cafea, cereale. Am timp să citesc, să răspund la emailuri, la mesaje, să verific site-urile. Mișun prin casă, schimb apa la flori, verific partea de Memories din Facebook, să văd ce am postat în anii precedenți. E abia șapte și am toată ziua în față.

Pentru că mă tot întreabă oamenii, o spun aici: nu, nu e bine să mănânci și să pleci la alergat imediat. Digestia cere sânge, iar corpul va distribui un flux important acolo. Mușchii cer și ei sânge, se va face un cerc vicios. E bine să alergăm în prima parte a zilei, să lăsăm 1-2 ore după masă sau să mâncăm după alergat, când ne relaxăm. Seara nu e indicat să facem sport, ci să lăsăm corpul să intre natural în pregătirea pentru somn – hrană ușoară, activități ușoare. Îmi permit să alerg pentru că am o masă corporală optimă și nu suprasolicit articulațiile. Altfel nu pot recomanda alergarea la cineva cu multe kilograme în plus, care vrea să slăbească. Își va distruge articulațiile. Alergarea stimulează și tranzitul digestiv – scaunul se formează mai bine la cei care se mobilizează. Venele se simt mai bine. Tot aparatul circulator are de câștigat. Creierul, la fel. Aerul din parc e binecuvântare, mai ales dimineața, când vara nu e zăpușeală.

Trezitul la cinci îți arată că poți face o mulțime de lucruri până la doisprezece, când încă mai ai atâtea ore în față, dar parcă ai împlinit sarcini cât pentru o zi întreagă. Ca să atingi o durată decentă de somn, de șapte-opt ore, te vei culca la nouă-zece. Pare incredibil, dar e sănătate curată. Și nu, în weekend nu se trișează cu somn prelungit. Sănătos e să avem un program fix de somn.

Îți recomand să citești și 15 sfaturi pentru un somn sănătos

V.

Share:

Facebook
WhatsApp
Email

Hai în comunitatea Motivasion! Peste 22.000 de membri înscriși deja.

Introdu o adresă validă
Adresa asta e deja folosită
The security code entered was incorrect
Mulțumesc pentru înscriere!

4 Comments

  • Am terminat de citit cartile primite recent: Dieta Perfecta si Medicina Povestita pe intelesul tuturor. De 3 zile am inceput si sa aplic schimbarile sugerate referitor la un somn sanatos. Eu ma sculam deja fff devreme, chiar inainte de ora 5AM, dar ma culcam tarziu la ora 23-24-chiar 1. Acum culcandu-ma de la orele 21-22 pana la 5-5:30, cu acelas program de powerwalk 90 min si gimnstica plus meditatie acasa, am reusit sa slabesc deja 0.5Kg in ultimele 3 zile si 2Kg in ultima saptamana. Cu aleasa gratitudine, continui cu entuziasm sa implementez din “Cateva recomandari utile” (p.277 Dieta Perfecta) si din acest benefic articol depre trezitul la 5AM, posibil si sa implementez si un mic pui de somn dupa pranz…;) Calitatea somnului e esentiala pentru slabit & sanatate, fara un somn adanc de minimum 5 ore, eu nu pot slabi… Multa Sanatate Tuturor. Jos Palaria Dr Vasi!

    • Bună, Petro. În mod normal nu e recomand sportul seara, pentru că organismul se pregătește de odihnă și atunci sunt indicate activități ușoare. Dacă vei face sport intens, consumul caloric va genera și foame pe măsură – nu vrei o digestie amplă seara, e iarăși un anacronism. Vei cum faci să acomodezi sportul dimineața devreme sau pe la prânz, spațiind și mesele în mod corespunzător (nu facem sport după masă cu 1-2 ore). Succes!

    • …Buna Petro & All! In ultimile luni, la apus de soare, mi-am facut 60+min “powerwalk” cu multa transpiratie, prin parcurile de pe Faleza Muresului. Eu cred ca-i foarte benefic sa arzi carbohidratii de dupa masa de seara, ca sa nu ajunga in rezerve … ca sa ai un somn mai linistit … ca sa acelerezi putin slabitul, daca este cazul. Eu continui cu un powerwalk 90min la rasarit de soare, cand ma incarc tot mai complet cu energie solara Divina! (si mananc tot mai putin catre 4ore super-nutritie-usoara si 20ore doar apa si combinatii lichide optimizate pentru sistemul meu, care insa nu pornesc sistemul digestiv, care sistem consuma multa energie, folosita acum pentru regenerare si optimizarea functiilor esentiale. Cate minute alergi Petro? Numai Bine Tuturor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

ON!

Citește mai mult